
НБУ пропонує ускладнити процес закриття ФОП
- Деталі
- Аграрні новини
- 324
Національний банк України (НБУ) пропонує ускладнити процес закриття фізичної особи-підприємця (ФОП). Зокрема хочуть почати перевірку інформації про оборот коштів та повноту сплати податків.
Про це, як повідомляють ЗМІ, йдеться в листі НБУ до Міністерства цифрової трансформації та держпідприємства «Дія». Так фінрегулятор планує боротися з грошовими мулами, або дропами, які навчилися обходити обмеження Нацбанку, реєструючи фейкові ФОПи.
«За наявною в Національного банку інформацією, є проблема використання рахунків ФОП «дропами» з протиправною метою, зокрема для ухилення від оподаткування», – йдеться в листі НБУ.
Такі ФОПи відкривають рахунки у різних банках, через них проходять великі обсяги коштів без логічного пояснення виду діяльності, вони використовують фіктивні договори та існують недовго. Відстежувати та проаналізувати такі дії неможливо через:
- швидкість і короткотривалість циклу здійснення транзакцій за рахунками таких ФОПів;
- автоматичну реєстрацію припинення підприємницької діяльності ФОПів.
Натомість у поточному законодавстві немає обмежень для реєстрації закриття бізнесу ФОПом, але це вже саме по собі є підставою для позапланової податкової перевірки. Втім, вимоги здійснювати таку перевірку не існує.
Інший недолік: відсутність обмежень щодо кількості відкритих бізнес-рахунків на одного ФОПа. Це дозволяє зловмисникам оформляти одразу кілька таких рахунків у різних установах, збільшуючи можливості для переказу коштів через одного «дропа».
«У результаті такі ФОПи за короткий проміжок часу проводять операції в значному розмірі з використанням великої кількості рахунків, відкритих у різних надавачів платіжних послуг, що може не відповідати умовам спрощеної системи оподаткування», – наголошують у НБУ.
Враховуючи це, в Нацбанку пропонують внести зміни до роботи автоматизованих сервісів «Дії», щоб ускладнити процес закриття ФОПа. Його можуть зробити поетапним:
- перевірка інформації про оборот коштів ФОПа та повноту сплати податків;
- підготовка та подання проєкту ліквідаційної декларації, яка в автоматизованому режимі подаватиметься одразу після закриття і міститиме дані про обороти коштів за відповідні періоди;
- реєстрація припинення підприємницької діяльності фізичної особи.
Такі зміни зачеплять усіх малих підприємців, хоча навряд чи суттєво ускладнять життя тим, хто веде діяльність чесно та прозоро.
Пише agronews.ua.