Як перетворити філію заводу профнастилу й сандвіч-панелей на надійного партнера агронапряму й водночас на компанію, яка під час повномасштабного вторгнення стійко розвивається. Керівник компанії «Алмет» Галина Борачок — про формулу успіху, воєнні виклики, нові можливості та як сьогодні варто працювати з агробізнесом.

? Цьогоріч компанії «Алмет» уже 10 років, і підприємство має сильні позиції на ринку покрівельних матеріалів. Як починалась історія компанії та якою компанія стала після десятиріччя роботи?

— Свою діяльність «Алмет» розпочав як маленька філія великого заводу у Дніпрі. Власник заводу мав три виробництва — у Дніпрі, Донецьку та в Криму. Після початку війни (2014 року — прим. авт.) останніх два потужних об’єкти було втрачено. Моя особиста кар’єра стартувала з позиції керівника львівського філіалу. Філію я очолювала майже три роки. Вимоги й відповідальність були високими, проте величезною перевагою була повна свобода дій від керівництва. І всі перемоги та помилки довелось «здобувати» через власний досвід. Саме від колишнього очільника потужного виробництва я перейняла любов до цієї справи та віру у власні сили.

Мабуть, завдяки правильним цінностям, прищепленим на початку моєї управлінської кар’єри, та відповідальному ставленню компанія «Алмет» сьогодні є саме такою: успішним підприємством зі згуртованою, професійною командою, для якої не існує слів «не знаю» або «неможливо». У центрі — замовник і його вимоги. Ми намагаємось бути гнучкими, вміємо адаптуватись до умов, ставити амбітні цілі й досягати їх. З тим компанія лишається «людяною». Ми працюємо з людьми за принципом win-win: забезпечуємо такі умови, кількість варіантів, терміни та якість, що клієнти працюють із нами багато років.

Галина Борачок, керівник компанії «Алмет»

? Що нині відбувається на сільськогосподарському ринку та як «Алмет» може допомогти агровиробникам?

— Аграрний ринок в Україні дуже специфічний. Тут панує своя атмосфера. На жаль, аграріїв часто обманюють, тому вони нашорошено і недовірливо ставляться до будь-якого нового партнерства. Ми ж зайшли до агроспеціалістів із таким самим підходом, як і до великих промислових об’єктів: відкрита комунікація, чіткий прорахунок згідно з вимогами замовника, комплексні поставки та чесні ціни.

Уже тепер можемо чітко сказати, що вивчили потреби сільгоспвиробника, і тому можемо пропонувати їм якнайкращі рішення. До прикладу, ми одні з перших 2023 року почали завозити в Україну японський метал ZAM©. Він є суперстійким до агресивного середовища, тому добре підходить для будівництва корівників, свинарників, приміщень птахівництва. А цьогоріч «познайомили» своїх покупців із металом з покриттям HPS200. Його застосовують для внутрішнього оздоблення свинарників. Заводська гарантія на HPS200 — 40 років.

Нові можливості отримує від нас і харчова промисловість. Тут можу назвати сандвіч-панелі з покриттям FoodSafe, сандвіч-панель із покриттям з неіржавної сталі, які мають відповідну сертифікацію. Це особливо важливо для виробників, які орієнтуються на закордонні ринки й повинні мати підтверджений і сертифікований «шлях» продукту. Додам, що вартість цих новинок усього на 5–7% вища від тих, що є давно на ринку.

______________________

Якщо метал для тваринницьких комплексів буде низької якості, то швидко окислиться через високий уміст аміаку. Ми пропонуємо відповідне покриття, що передбачено спеціально для таких середовищ

______________________

Загалом аграрії хочуть купувати якісні матеріали, бо розуміють, що краще збудувати один раз на багато років. До прикладу, якщо метал для тваринницьких комплексів буде низької якості, то швидко окислиться через високий уміст аміаку. Ми пропонуємо відповідне покриття, що передбачено спеціально для таких середовищ, тобто наш замовник має всі гарантії від заводів про те, що ця продукція виконуватиме свої функції з ідеальним зовнішнім виглядом десятки років. Постачання матеріалів для будівництва холодних складів для зберігання зерна також має свої особливості через високі вимоги до стійкості до конденсату та великих навантажень. Зазвичай для таких проєктів ми пропонуємо профнастил 57 або 44 завтовшки 0,5 і вище, зі стінових матеріалів — профнастил 20. Для зведення зерносховищ використовуємо матеріали з покриттям цинку мінімум 140 г та мінімальною гарантією 10 років. Якщо для замовника важлива висока стійкість до корозії через утворення конденсату під час висихання зерна, у нас є вибір між покриттям алюмоцинк або з покриттям ZAM (цинк — алюміній — магній). Як варіант, якщо важливим є гарний зовнішній вигляд приміщення, ми пропонуємо також метали з полімерним покриттям стандартних і не стандартних кольорів. Ще одне сучасне рішення, яке допомагає аграріям усунути проблему з утворенням конденсату, — це профнастил із покриттям DripStop, який пропонує наша компанія. Ця антиконденсатна плівка запобігає псуванню зерна від конденсату, який утворюється під час висихання збіжжя. Застосування профнастилу з DripStop-покриттям дає можливість відмовитись від гідроізоляційної плівки чи інших додаткових облаштувань.

Усе це ми маємо в наявності, відповідно, можемо дуже швидко реалізувати заплановане замовником рішення — від реконструкції до капітального будівництва.

Також, якщо є потреба, можемо змонтувати приміщення, бо розуміємо, що ведення господарства не лишає вільного часу на будівництво.

Тобто це співпраця «під ключ», коли покупець отримує вирішення всіх питань щодо свого будівництва на максимально вигідних і безпечних умовах.

? Фактично Ви знаєте, як створити компанію, яка подобається клієнтам. Розкажете свій секрет успіху?

— Команда насамперед має збігатися цінностями. А тоді вже буде довіра, і, як наслідок, ефективна співпраця. Люди завжди працюють не з компанією чи брендом, а з людьми. Люди для компанії «Алмет» — основна цінність, і у центрі — відповідальне ставлення до замовника. Його потреби — в основі нашої співпраці. Ми робимо все можливе, щоб із нами замовник досягав своїх цілей, делегуючи нам вирішення питань щодо підбору товщини, покриття та якісних характеристик. Ми відкриті й чесні у формуванні цін і найоптимальнішого підбору продукції. Ми навчаємось щодня, зростаємо самі й таким чином допомагаємо зростати нашим шановним партнерам.  

? У кожній компанії є моменти успіху і є моменти невдач. На які труднощі довелось наразитися «Алмету»? Яких висновків дійшли з цього досвіду?

— Кризи трапляються в житті будь-якої компанії, бренду чи людини. І «Алмет» — не виняток. Головне, коли така ситуація вже трапилась, правильно зреагувати й зробити з неї правильні висновки.

Пригадую момент, коли на початку роботи в нас намагались вкрасти велику вантажівку з металом. Дорогою в Маріуполь вантаж раптово «зник». Виявилось, що ми весь час спілкувались із підставними особами, шахраями. Повернути своє майно нам вдалось, проте це коштувало чимало зусиль. Відтоді ми якнайретельніше перевіряємо перевізника у три етапи. І кожен клієнт може бути певним, що отримає замовлення у визначений термін й у повному обсязі. Негативний досвід став ще однією нашою точкою росту перед партнерами.

? Які ще «козирі» має компанія у своєму активі?

— Це наша відкритість. Працюючи з великими компаніями — Eva, АТБ, «Епіцентр», ми звикли бути відкритими. Наша відкритість і прозорість роботи — безпека для замовника й показник надійності співпраці з «Алметом». Ми цінуємо довіру партнерів. І бути гідними цієї довіри та рекомендацій замовників — це велика відповідальність і ціль нашої роботи.

? Нині «Алмет» — це дві великі філії, розташовані відносно далеко одна від одної, — у Львові та Дніпрі. Як вдається ефективно керувати підрозділами на відстані, без особистої присутності?

— У бізнесі важливе значення має згуртована команда. Добираючи працівників, я також орієнтувалась насамперед на цінності. І ця спільність дуже відчувається у щоденній комунікації, коли всі ми обговорюємо завдання та спільно шукаємо найефективніші шляхи їх реалізації.

Ефективності нам додають і щотижневі звіти. Кожен підрозділ звітує про виконану роботу, про проблеми, що виникають, і вимірювальні плани на наступний тиждень. Я обираю для себе підхід безперервного покращення й оптимізації всіх процесів. Без цього неможливо побудувати ефективне виробництво та продажі. Головне питання, яке я ставлю собі щодня: що ще ми можемо зробити краще?

Також завдяки колтрекінгу ми розуміємо, що потрібно виправити чи додати в роботу наших менеджерів. Кожен новачок отримує свого наставника, який поряд із ним протягом трьох місяців, допомагає освоїти алгоритми, вивчити нюанси роботи.

До того ж у Дніпрі маємо чудового team-лідера з прекрасними людськими якостями, професійною підготовкою та менеджерськими навичками. Тому без проблем можу делегувати значну частину обов’язків і розуміти, що все буде виконано професійно і вчасно.

? З початком повномасштабного вторгнення багато компаній у різних сферах втратили свої позиції на ринку або й зовсім зупинили свою діяльність. Що допомогло «Алмету» не просто вистояти, а й примножити здобутки?

— Початок «великої» війни став справжнім шоком для всіх. Для нашої компанії також. Якщо напередодні робота кипіла — понад двісті вхідних дзвінків, сотні повідомлень у месенджерах, то тут телефони замовкли. Пригадую свій стан: розгублений, пригнічений через відчуття, що справа всього твого життя зупинилась. Усе зупинилось. Плюс відповідальність за працівників. Я розуміла, що у всіх є сім’ї, і звільняти в таких умовах людей було б дуже не чесно — вони покладались на мене як на лідера, вірили мені. Порятунком для мене тоді стала волонтерська робота. Стали в пригоді мої професійні навички та робочі контакти, адже я долучалась до проєктів й організовувала власні великі збори на специфічну сталь для бронежилетів для ЗСУ.

Згодом на певний час із родиною виїхала у Чехію, щоб вберегти дітей від стресу війни. Саме там, коли я трошки заспокоїлась й адаптувалась, мені спала ідея про диверсифікацію ризиків і можливість масштабувати й захистити бізнес за рахунок закордонних ринків. Почали ми з Молдови, де багато аграрних підприємств та немає мовного бар’єра. У нас і до війни була певна частка експорту, проте в той час активні продажі та експорт в Молдову стали для нас світлом надії на те, що точно все буде добре.

А коли Україна потрохи оговталась і ринок «ожив», «Алмет» почав працювати й для українських аграріїв. Ми адаптувались до змін, розширили напрями роботи, екстраполювали підхід до великого промислового будівництва на аграрний ринок — з його чіткістю, швидкістю, професійністю спілкування та комплексним, відповідальним, прозорим підходом. Висококонкурентне промислове будівництво протягом багатьох років було для нас дуже хорошою школою.

? Яким Ви бачите «Алмет» через три, п’ять, десять років?

— Моєю великою ціллю й надалі є будівництво заводу з виробництва сандвіч-панелей — з європейським підходом і високою якістю, до якої ми звикли, працюючи з польськими сандвіч-панелями Arpanel, але в Україні. Рано чи пізно ця війна закінчиться, і масштаби відновлення й інвестицій будуть величезними. Це буде величезна, відповідальна робота для всіх галузей виробництва України, і ми сподіваємось, що наш досвід, знання та практичні навички будуть корисними для побудови міцної, загартованої, сильної, успішної й дуже багатої держави, якою Україна обов’язково буде після цієї війни.

Віталій Ільченко: «Українські компанії повинні...

В Ukravit не чекають на закінчення війни, а фокусуються на роботі, щоб розвиватися й фінансово...

Заробити на сушарці

Наявність ефективного зерносушильного комплексу в господарстві дає змогу не лише суттєво заощадити...

Галина Борачок: «Для Аграрного сектору пріоритет...

Як перетворити філію заводу профнастилу й сандвіч-панелей на надійного партнера агронапряму й...

АгроТренди

Чорний горіх: види та технологія вирощування

43240
Чорний горіх, поки це дерево не стало у нас особливо популярною культурою. Чорний горіх є найближчим родичем такого відомого нам волоського горіха, який ми звикли вирощувати у себе на ділянках і...

Виробництво та перспективи чорного часнику

30139
Нещодавно український медійний простір сколихнула новина - виявляється у світі вже давно популярний чорний часник. Більше того, він вважається найсолодшим овочем. Відразу допитливі фермери почали...

Експерт розказав, скільки потрібно вкласти в гектар овочів

16632
Не секрет, що потенціал овочевої галузі в Україні далеко не реалізований. Ми і досі щороку імпортуємо десятки і сотні тисяч різноманітних овочів, починаючи із цибулі та часнику і закінчуючи...

Про нас

Сайт "Агрономія сьогодні" - агрономічний довідник для фермерів та агрономів. На нашому сайті ви знайдете інформацію про вирощування, підживлення та захист сільськогосподарських культур.
Маршала Гречка, 13
+38 (044) 494 09 52
office@agronomy.com.ua

Останні новини

Використання матеріалів

Використання матеріалів і новин із сайту видання «Агрономія Сьогодні» дозволяється лише за умови посилання на http://agronomy.com.ua/. Для новинних та інтернет-видань обов'язковим є пряме, відкрите для пошукових систем, гіперпосилання у першому абзаці на процитовану статтю чи новину.