Франція оголосила про старт 12 пілотних проєктів, у межах яких на упаковці продуктів харчування буде вказуватися, яку частину кінцевої ціни отримує безпосередньо фермер або виробник сировини. Мета ініціативи — визначити, який спосіб інформування є найефективнішим, і дослідити вплив цієї прозорості на споживачів.

У Міністерстві сільського господарства Франції зазначають, що краще розуміння того, яка частка кінцевої ціни повертається виробнику, може стимулювати більш свідоме споживання та стати інструментом забезпечення справедливої винагороди фермерам, одночасно підвищуючи привабливість аграрної професії.

Питання справедливої оплати праці фермерів у Франції стоїть на порядку денному вже кілька років, особливо після численних протестів аграріїв. Як зазначає міністр сільського господарства Анні Женевар, попри різні ініціативи з підвищення прозорості у харчовому секторі, суспільству досі бракує чіткого розуміння, яка саме частка споживчої ціни дістається фермеру. До того ж існуючі методи звітування дуже відрізняються між собою, а їх ефективність ще ніколи не оцінювалася.

Новий пілотний проєкт має на меті заповнити цю прогалину. Його завдання — розробити методи визначення «фермерської частки» у ціні продукту, оцінити способи комунікації зі споживачем та надати уряду дані для можливого створення правової бази.

Програма охопить 12 продуктів або груп продуктів, з яких 11 належать до тваринництва, що, за словами міністра, демонструє високу активність цього сектору.

Багато пілотних проєктів базуються на вже існуючих ініціативах, зокрема:

  • Pour de Bon — онлайн-платформа, що продає продукти напряму від фермерів до споживачів
  • C’est qui le Patron?! — бренд, де на упаковці молока розміщено фото фермера чи його родини
  • Marque Juste — організація, яка прагне забезпечити справедливий баланс у харчовому ланцюзі постачання

У пілотних проектах бере участь і Федерація органічного сільського господарства Франції (FNAB), а також Sodiaal Union— найбільший у країні молочний кооператив із 15 тисячами членів. Кооператив планує розробити регіональні методики підрахунку та відображення оплати праці фермерів.

«Ми повинні підтримати французьке молоко та забезпечити справедливу винагороду виробникам. Усі прибутки наших брендів повертаються членам кооперативу», — наголошують у Sodiaal.

Нові етикетки можуть з’явитися на полицях французьких магазинів уже наступного року, після аналізу перших результатів експерименту.

 

Пише infagro.com.ua.

Компанія Case IH представила новинки...

Компанія Case IH демонструє на в иставці Agritechnica 2025 останні інновації в лінійці тракторів,...

BEDNAR презентував оновлену важку дискову борону...

BEDNAR представляє нове покоління дискових борін ATLAS AO_PROFI GEN II шириною від 5 до 7 метрів,...

Із Австралії з любов’ю!

А чи знали ви, що Нуфарм – це австралійська компанія? Так, саме з тієї Австралії, де живуть...

АгроТренди

Вихід українського агробізнесу та фермерства на світові ринки разом з Alibaba.com та ESS

1492
Українські виробники агропродукції та фермери отримали потужний інструмент для масштабування свого бізнесу — міжнародну торгову платформу Alibaba.com , якою щодня користуються понад 40 мільйонів...

Чорний горіх: види та технологія вирощування

61113
Чорний горіх, поки це дерево не стало у нас особливо популярною культурою. Чорний горіх є найближчим родичем такого відомого нам волоського горіха, який ми звикли вирощувати у себе на ділянках і...

Виробництво та перспективи чорного часнику

38687
Нещодавно український медійний простір сколихнула новина - виявляється у світі вже давно популярний чорний часник. Більше того, він вважається найсолодшим овочем. Відразу допитливі фермери почали...

Про нас

Сайт "Агрономія сьогодні" - агрономічний довідник для фермерів та агрономів. На нашому сайті ви знайдете інформацію про вирощування, підживлення та захист сільськогосподарських культур.
Маршала Гречка, 13
+38 (044) 494 09 52
office@agronomy.com.ua

Останні новини

Використання матеріалів

Використання матеріалів і новин із сайту видання «Агрономія Сьогодні» дозволяється лише за умови посилання на http://agronomy.com.ua/. Для новинних та інтернет-видань обов'язковим є пряме, відкрите для пошукових систем, гіперпосилання у першому абзаці на процитовану статтю чи новину.