З 1 жовтня 2023 року вся сільськогосподарська техніка CLAAS, яка відповідає новітнім стандартам викидів, буде схвалена для роботи з гідроочищеними рослинними оліями (HVO). Крім того, перед виходом із виробничих майданчиків в Харзевінкелі та Ле-Ман машини будуть заправлені екологічно чистим біопаливом.

Захист клімату та скорочення шкідливих викидів CO2 відіграють зростаючу роль у сільському господарстві. Компанія CLAAS усвідомлює цю відповідальність і уважно вивчає низку різноманітних технологій екологічного приводу. Схвалення гідроочищених рослинних олій (HVO) для всієї сільськогосподарської техніки, які відповідають останнім стандартам викидів (етап V), знаменує значний крок у цьому напрямку. Це означає, що в майбутньому машини зможуть працювати на екологічному рідкому біопаливі.

В досяжному майбутньому немає реальних альтернатив двигунам внутрішнього згоряння для високопродуктивної сільськогосподарської техніки. Тому нам потрібні рішення, що зменшують викиди від використання викопного палива, пов’язані з цим типом приводу, але водночас не мають значного негативного впливу на виробничі витрати, споживання палива, вагу та термін служби техніки. Гідроочищені рослинні олії є ідеальним вибором, оскільки вони вже існують і їхній позитивний вплив на навколишнє середовище стає очевидним», – зауважив доктор Мартін фон Хойнінген-Хюне, виконавчий віце-президент бізнес-підрозділу тракторів. 

Переконливий аргумент на користь двигунів внутрішнього згоряння

У сільському господарстві основним джерелом енергії для мобільних сільськогосподарських машин є дизельне паливо. Водночас кліматичні цілі вимагають від нас пошуку альтернатив викопному паливу. Декілька таких цілей передбачають поступове зменшення обсягів використання викопного палива в сільськогосподарському виробництві та сільськогосподарській техніці, і це визначатиме розвиток майбутніх систем приводу. Однак на практиці це можливо тільки за відповідної політики підтримки.

Хоча акумуляторний привод забезпечує належну роботу двигунів у низці застосувань, що вимагають низької потужності, ця технологія не дозволяє забезпечити вищу потужність та енергоозброєність техніки простим масштабуванням обладнання або таке масштабування є нераціональним. Наприклад, для досягнення порівнянної продуктивності та запасу ходу кормозбиральний комбайн JAGUAR із акумуляторним приводом мав би бути принаймні вдвічі більшим за розмірами і вагою, ніж поточна модель цього комбайну з двигуном внутрішнього згоряння, що працює на рідкому паливі. Газоподібне паливо, наприклад, метан або водень, також має значні недоліки з точки зору енергоємності та, отже, вимог до зберігання енергії.

Компанія CLAAS вже давно прийняла неупереджений підхід до технологій, оскільки системне зменшення обсягів використання викопного палива в сільськогосподарському секторі потребує широкого спектру економічно ефективних рішень. У майбутньому акумуляторні приводи використовуватимуться технікою для муніципальних робіт, легких польових робіт і застосування на фермі та біля неї. Водночас у випадку збиральних машин і великих тракторів потужністю понад 150 к.с. в довгостроковій перспективі реалістичні альтернативи екологічному рідкому паливу відсутні», – пояснює Патрік Альбранд, керівник відділу стратегії виробництва CLAAS.

З 1 жовтня 2023 року вся сільськогосподарська техніка CLAAS, яка відповідає останньому стандарту викидів Етап V, буде схвалена для роботи з гідроочищеними рослинними оліями (HVO). Крім того, перед виходом із виробничих майданчиків в Харзевінкелі та Ле-Ман машини будуть заправлені екологічно чистим біопаливом.

• Стандартні трактори CLAAS з Ле-Ман (Етап V)
• Система CLAAS XERION і великі трактори з виробництва в Харзевінкелі (Етап V)
• Зернозбиральні комбайни CLAAS TRION і LEXION з виробництва в Харзевінкелі (Етап V)
• Кормозбиральні комбайни CLAAS JAGUAR з виробництва в Харзевінкелі (Етап V)

Початкова заправка на заводі: уникаємо викидів 2500 тонн CO2 на рік

З 1 жовтня 2023 року трактори та збиральні машини CLAAS з Харзевінкеля та Ле-Ман, які відповідають останньому стандарту викидів Етап V, будуть схвалені для використання з HVO (гідроочищена рослинна олія). Крім того, перед виходом із заводу всі машини будуть заправлені цим паливом, яке на 90% є нейтральним для клімату. Цей захід заощадить 2500 тонн CO2 на рік, дозволяючи обом заводам зробити безпосередній активний внесок у боротьбу зі зміною клімату.

Паливо, що повністю замінює попередні види та може використовуватися без технічних модифікацій або додаткових витрат

Використання HVO має низку переваг порівняно з іншими технологіями та видами палива. Немає необхідності оновлювати або замінювати машини, що вже відповідають вимогам Етапу V. Їх можна просто заправити HVO та без будь-яких обмежень використовувати як і раніше (навіть якщо раніше використовувалося дизельне паливо). Водночас (і на превелике задоволення фермерів і підрядників) можна використовувати без будь-яких модифікацій існуючі паливні баки. Завдяки характеристикам, порівнянним з характеристиками викопного палива, використання органічного палива не супроводжується помітними втратами продуктивності, зниженням терміну експлуатації, підвищенням зношування або зменшенням терміну служби обладнання. HVO можна використовувати в чистому вигляді (HVO100) або як додатковий компонент палива, який змішують в будь-якому співвідношенні зі звичайним дизельним паливом. В масштабі всього життєвого циклу використання HVO100 дозволяє скоротити викиди CO2 до 90% порівняно з дизельним паливом, яке отримують внаслідок переробки нафтової сировини. Водночас під час згоряння HVO виділяється менше оксиду азоту та твердих частинок. Крім того, це паливо виготовляється в основному з відходів і залишків, тому його використання не має значного впливу на виробництво олії для харчових цілей та не вимагає розгортання додаткового виробництва олії.

Широка доступність нового виду палива

Для виробництва HVO переважно використовують відходи і залишки, зокрема використану кулінарну олію, тваринні жири та рослинні олії. На первинних ланках виробництва біосировину перетворюють на вуглеводні в реакції з невеликою кількістю водню (гідрування). Цей процес змінює властивості рослинних олій так, щоб вони нагадували викопне паливо, що дозволяє використовувати їх як замінник дизельного палива в мобільній техніці.

У багатьох країнах паливо вже широко доступне на заправках у формі чистого HVO100 або в суміші зі звичайним дизельним паливом. Водночас у деяких країнах HVO100 продають лише через закриті групи користувачів, такі як корпоративні заправки. При цьому на міжнародному рівні наразі ведеться робота з унормування використання HVO100 в усьому світі за стандартом палива DIN EN 15940 (парафінове дизельне паливо, отримане шляхом синтезу або гідрування).

Мальчувальний метод обробітку ґрунту в Степу...

Експлуатація та інтенсивна експлуатація чорноземів Степу протягом тривалого періоду призвело до...

Труднощі захисту дерев в інтенсивних садах від...

Застосування в системі захисту плодових насаджень фунгіцидів різних хімічних груп — обов’язкова...

Дмитро Шацман: «Вирощування класичних гібридів...

У перший рік війни українська насіннєва компанія «Євросем» не зменшила посіви насіння соняшнику, а...

АгроТренди

Чорний горіх: види та технологія вирощування

36701
Чорний горіх, поки це дерево не стало у нас особливо популярною культурою. Чорний горіх є найближчим родичем такого відомого нам волоського горіха, який ми звикли вирощувати у себе на ділянках і...

Виробництво та перспективи чорного часнику

26085
Нещодавно український медійний простір сколихнула новина - виявляється у світі вже давно популярний чорний часник. Більше того, він вважається найсолодшим овочем. Відразу допитливі фермери почали...

Експерт розказав, скільки потрібно вкласти в гектар овочів

13469
Не секрет, що потенціал овочевої галузі в Україні далеко не реалізований. Ми і досі щороку імпортуємо десятки і сотні тисяч різноманітних овочів, починаючи із цибулі та часнику і закінчуючи...

Про нас

Сайт "Агрономія сьогодні" - агрономічний довідник для фермерів та агрономів. На нашому сайті ви знайдете інформацію про вирощування, підживлення та захист сільськогосподарських культур.
Маршала Гречка, 13
+38 (044) 494 09 52
office@agronomy.com.ua

Останні новини

Використання матеріалів

Використання матеріалів і новин із сайту видання «Агрономія Сьогодні» дозволяється лише за умови посилання на http://agronomy.com.ua/. Для новинних та інтернет-видань обов'язковим є пряме, відкрите для пошукових систем, гіперпосилання у першому абзаці на процитовану статтю чи новину.