Діяльність провідних світових компаній в Україні під час повномасштабних бойових дій — це не просто бізнес as usual. Це той чинник стабільності та впевненості у своїх силах, якого наразі так гостро потребують агровиробники. Нещодавно нашу країну відвідали представники топменеджменту ADAMA: Майк Шенкс (СFO регіону EAME — Європа, Африка, Близький Схід) і Серхіо Дедомінічі Паз (SVP (Старший віцепрезидент) регіону EAME). І вкотре наголосили: Україна завжди у фокусі уваги, а вітчизняні аграрії впевнено можуть розраховувати на найкращі продукти й рішення компанії, розуміння та всебічну підтримку

? Розкажіть дещо про себе, ваші професійні та життєві принципи?

Майк Шенкс

Майк Шенкс. Я народився на півночі Шотландії. Свого часу мав стосунок до військової справи, але це було дуже давно. Вже довгий час я зосереджений на роботі у фінансовій сфері. Зокрема, чотири роки обіймаю посаду фінансового директора регіону EAME в Компанії ADAMA.

Щодо моїх життєвих принципів, то вони досить прості — бути відвертим і чесним. Також і в бізнесі я поважаю саме ці якості, і хочу бути відкритим. Прозорість, відвертість із клієнтами й партнерами слугує запорукою сталого успіху.

Щодо моїх хобі й уподобань, то я люблю займатися спортом, люблю писати. І дуже погано граю на гітарі. Якому віскі віддаю я перевагу? Я очікував це запитання — зазвичай це Highland Park.

Серхіо Дедомінічі Паз

Серхіо Дедомінічі Паз. Я родом з Аргентини, і працюю в агробізнесі більше як 35 років. Відтак мав дуже близький досвід спілкування з аграріями, дистриб’юторами, працював у в багатьох країнах різних регіонів світу: в Бразилії, Південній Америці, Сполучених Штатах, Іспанії. І, звісно, у Швейцарії, бо головний офіс підрозділу ЕАМЕ компанії ADAMA — у Базелі.

Також я добре знайомий із насіннєвим напрямом. У різних компаніях я обіймав різні посади, зокрема і генерального директора, також працював у маркетингу, постачанні та логістиці. Фактично все, що можна собі уявити в цій сфері, я знаю з середини. І мій девіз у роботі: роби правильні речі — і роби їх правильно.

Я маю не так багато хобі, як Майк. Так, я займаюся спортом тощо, але найбільше моє захоплення, те, що найбільше ціную — це моя родина. І, будь ласка, не питайте мене про аргентинське вино, тому що я вино не п’ю.

? Як Ви наважилися відвідати Україну з огляду на повномасштабні бойові дії на її теренах?

Майк Шенкс. Для мене то було не дуже складне рішення. Тому що я відвідував Україну не один раз до початку війни. І це вже мій другий приїзд сюди з початку повномасштабних бойових дій. Якщо ми дивимося на фінансовий департамент компанії ADAMA в Україні, то він налічує достатньо багато персоналу. І я гадаю, що дуже важливо, щоб керівник фінансового напряму в регіоні теж не був осторонь. Тому що наші люди, українські фахівці тут працюють щодня. І не бачу причин, чому я не маю приїхати в Україну і поспілкуватися зі своїми колегами, безпосередньо підтримати їх.

Серхіо Дедомінічі Паз. Це моя перша поїздка в Україну. І я вважаю, що це дуже правильний час, щоб показати свою повагу, розуміння і відданість. В Україні у нас чудова команда, прекрасні дистриб’ютори, а також українські аграрії — неперевершені. І ми повинні показати, що ця країна має велике значення для ADAMA, а ADAMA має велике значення для України, її агробізнесу.

____________________

Майк Шенкс

Я відвідував Україну не один раз до початку війни. І це вже мій другий приїзд сюди з початку повномасштабних бойових дій. Якщо ми дивимося на фінансовий департамент компанії ADAMA в Україні, то він нараховує налічує достатньо багато персоналу. І я гадаю, що дуже важливо, щоби керівник фінансового напрямку в регіоні теж не був осторонь. Тому що наші люди, українські фахівці тут працюють щодня. І не бачу причин, чому я не маю приїхати в Україну і поспілкуватися зі своїми колегами, безпосередньо підтримати їх.

____________________

? Як ADAMA наразі позиціонує себе на глобальному ринку? Та почувається у Syngenta Group: це конкуренція, кооперація, синергія?

Серхіо Дедомінічі Паз. Я б сказав, що це насамперед синергія. Тому що зростають обидві компанії та компліментарно взаємодіють, доповнюють одна одну. Я можу сказати дуже чітко: обидві компанії базуються на інноваціях. Так, Syngenta більше зосереджена на розроблянні нових діючих речовин тощо. Але ADAMA дуже сильна в розроблянні нових формуляцій продуктів.

І тому наші дві компанії закривають весь інноваційний простір, який існує на ринку, якого так потребують аграрії у світі та в Україні. Ця синергія спостерігається скрізь: і на рівні роботи з агровиробниками, й у сфері інноваційних розробок і рішень. Ми доповнюємо й підсилюємо один одного. У нас різні бізнес-моделі, але у фокусі, беззаперечно, аграрій.

У нас є спроможність виготовляти продукти саме для цього ринку. Ми чуємо аграрія, розуміємо його потреби й робимо той продукт, який йому потрібен. Я вважаю, що ми надаємо найкращі рішення у співвідношенні ціна-якість.

Ми постачаємо не лише засоби рослин, допомагаємо агровиробникам вигідніше реалізувати їх продукцію, налагоджуємо взаємодію з трейдерами тощо. У нас є окремі пропозиції для агрохолдингів, для дистриб’юторів, малого та середнього агробізнесу.

____________________

Серхіо Дедомінічі Паз

Це моя перша поїздка в Україну. І я вважаю, що це дуже правильний час. Час для того, щоби показати свою повагу, розуміння і відданість. Тому що в Україні у нас чудова команда, прекрасні дистриб’ютори, а також українські аграрії — неперевершені. Маєте неперевершених аграріїв. І ми повинні показати, що Україна ця країна має велике значення для ADAMA, а ADAMA має велике значення для України, її агробізнесу.

____________________

? Які наразі особливості діяльності в Україні: зміни в роботі, пріоритети тощо?

Серхіо Дедомінічі Паз. Ми впроваджуємо дуже багато заходів безпеки для людей. Також перемістили наших працівників, які потрапили в зону окупації та бойових дій, в безпечніші регіони України. Щодня ми намагаємося вдосконалити наші організаційні інструменти, впроваджуємо цифрові технології, щоб люди могли безпечно виконувати свої обов’язки всередині країни.

Звичайно, життя не таке, як було раніше. Але ми робимо все можливе, щоб допомогти нашим працівникам, допомогти нашим клієнтам, країні.

Майк Шенкс. Одразу було зрозуміло, що аграрне виробництво, без сумнівів — вкрай важлива галузь для країни. Тому ми проводимо постійні наради з керівництвом компанії ADAMA в Україні — щотижнево, інколи навіть два рази на тиждень. Для того, щоб володіти ситуацією та вживати всіх необхідних заходів для підтримання агровиробників.

Останні чотири дні ми провели тут, в Україні, з командою. Працювали як у Києві, так і відвідали південний регіон, зокрема, Одесу. І намагалися випрацювати стратегію нашої діяльності на сьогодні, на завтра, і на майбутнє. Як ми будемо підтримувати команду тут, під час війни. І як ми будемо підтримувати, коли Україна переможе.

Щодо сьогодення, то ми не плануємо ні зменшувати інвестицію в Україну, ні зменшувати ту увагу й час, які приділяємо Україні. Ми вважаємо своїм обов’язком підтримувати хоробрих українських аграріїв: як ми це робили минулого сезону, так ми робимо й цьогоріч.

? А що ви можете сказати про роботу команди ADAMA в цих непростих умовах, чи відповідає вона вимогам часу?

Серхіо Дедомінічі Паз. Спроможності команди ADAMA в Україні перевищують будь-які очікування. Тут працюють молоді люди з дуже великим знанням і відданістю справі.

Майк Шенкс. Я працюю з українською командою ADAMA чотири роки, тому вже добре знайомий із потенціалом місцевих фахівців. Але мене вражає, наскільки команда оперативна та гнучка у своїх рішеннях. Як тільки виникає проблема в аграрія, її розв’язують дуже швидко. І ця команда мене вражає рішеннями й ідеями, які вони продукують. Це не просто колеги, а більше — це мої друзі по роботі.

____________________

Майк Шенкс

Україна має низку фінансових інструментів, для того щоби підтримати українського аграрія. Якщо ми говоримо навіть про продаж сільськогосподарської продукції. Адже ми добре розуміємо, що українські аграрії нині особливо потребують фінансової допомоги та підтримання, оскільки бо дуже важко реалізувати вирощений урожай, зокрема, зернові культури. Тому ми дуже тісно співпрацюємо із самими агровиробниками, дистрибуцією, а також із портами.

____________________

? Які фінансові інструменти наразі впроваджують для підтримання агровиробників?

Майк Шенкс. Україна має низку фінансових інструментів, щоб підтримати українського аграрія. Якщо ми говоримо навіть про продаж сільськогосподарської продукції. Адже ми добре розуміємо, що українські аграрії нині особливо потребують фінансової допомоги та підтримання, бо дуже важко реалізувати вирощений урожай, зокрема, зернові культури. Тому ми дуже тісно співпрацюємо із самими агровиробниками, дистрибуцією, а також із портами.

І принцип роботи ADAMA — це бути якомога ближче до аграрія й розв’язувати його проблеми, залучаючи наші можливості. Хочу наголосити, що щойно ми уклали контракт з американським агентством USAID. І наш спільний проєкт націлено на малий і середній бізнес. Ми полегшимо доступ до кредитних ресурсів саме малим господарствам, зокрема, надаватимемо товарне кредитування.

? Тобто ADAMA дає перехід на модель прямих продажів?

Майк Шенкс. Близькість до аграрія — критично важлива. Кожна ланка, що стоїть між компанією та безпосереднім агровиробником, збільшує дистанцію. Тільки коли перебуваєте поруч з аграрієм, ви можете зрозуміти його потреби, йоги запити й гострі проблеми. Як звучить слоган нашої компанії: Чуємо > Вивчаємо > Робимо!

Коли ми справді чуємо аграрія, бачимо його конкретні труднощі, то це дозволяє нам реально йому допомогти й підтримати.

Серхіо Дедомінічі Паз. Ситуація дуже сильно змінюється. І це виклик, ми маємо переглядати ролі, які відіграємо на ринку. Безперечно, у дистриб’юторських компаній є своя роль, вони її відіграють. Але питання в тому, як ми можемо з дистриб’ютором доповнити один одного, щоб стати ближче до аграрія.

Ви кажете, що модель прямих продажів досить не просто реалізувати на практиці? Якби ви поговорили з кимось в Аргентині чи Бразилії, вони б вас не зрозуміли. Так, чимало років тому місцеві аграрії теж думали, що прямі продажі вкрай не просто втілити. Але наразі це чудово працює. Це те, що я називаю компліментарністю, додатковою взаємодією з дистриб’ютором.

У дистриб’юторських компаніях можуть бути хороші компетенції в логістиці. Та коли ми маємо свого продавця чи консультанта ближче до аграрія, то наші послуги, ефект від співпраці будуть кращими — коли ми будемо пояснювати про свої продукти, свої рішення та можливості напряму. Врешті-решт, сама якість усього пакета продуктів і послуг ADAMA буде більш довершеною й вигіднішою для аграрія. І ми тут побудували чудову команду, щоб виконувати цю місію.

? Питання щодо позиції компанії по росії, зокрема, чи планується вихід з ринку країни-агресорки?

Серхіо Дедомінічі Паз. Я добре розумію, що це дуже чутливе питання. Позиція Syngenta Group і компанії ADAMA, зокрема, проста: ми там, де люди виробляють харчові продукти. У всьому світі, де б це не було. Ми нині спостерігаємо початок продовольчої кризи, загроза має дуже серйозний характер. Тому, де б не виробляли життєво необхідні харчові продукти, ми маємо це підтримувати.

? Що ви берете із собою в штаб-квартиру після цього візиту? Ваші враження, висновки, побоювання, натхнення?

Майк Шенкс. Цього ранку ми були в містах Ірпені й Бородянці, побачили наслідки війни, великі уйнування. Повірте мені, дуже велика різниця між тим, коли ти бачиш фотографії чи сюжет по телебаченню, і коли ти дивишся на все особисто. Це тяжкий, суворий погляд на реальність. Але в Києві я бачу те, що я бачив до війни, — що місто, що люди, попри все, сповнені оптимізму й дивляться в майбутнє. І я забираю із собою оптимізм, надію та любов до людей України.

Серхіо Дедомінічі Паз. Я скажу, що вже сказав тут нашій команді ADAMA: я навіть здригнувся від побаченого. Я вражений тим, що побачив, і тим, яка міць у людях, що пережили й подолали все це! Я вірю, що коли це все закінчиться, ви просто полетите!

Я бажаю українським аграріям, щоб вони повернулися до того мирного життя, до тієї справи, яку робили. Бо вони роблять усе правильно, в потрібний час у потрібному місці. І я більш ніж упевнений — найкраще попереду.

Майк Шенкс. Я бажаю українським аграріям, щоб їм щастило у всьому. Щоб у них не було перешкод займатися своєю роботою. І була можливість продавати свою продукцію без перепон. Як сказав мій колега Серхіо, і я з ним погоджуюсь, коли бачиш аграріїв, які самовіддано роблять свою справу за таких умов, то всім серцем відчуваєш велич їх праці.

Захист посівів у весняний період

Весняний догляд за посівами озимини є важливим щодо дотримання агротехнічних заходів та технології...

BASF Agricultural Solutions Україна про...

У 2024 році аграрна сфера стоїть перед низкою викликів: кліматичні умови, обмежений фінансовий...

Інкубатори для яєць: як обрати

Інкубатори для яєць є ключовим елементом у процесі розведення птиці, що дозволяє контролювати...

АгроТренди

Чорний горіх: види та технологія вирощування

39101
Чорний горіх, поки це дерево не стало у нас особливо популярною культурою. Чорний горіх є найближчим родичем такого відомого нам волоського горіха, який ми звикли вирощувати у себе на ділянках і...

Виробництво та перспективи чорного часнику

27675
Нещодавно український медійний простір сколихнула новина - виявляється у світі вже давно популярний чорний часник. Більше того, він вважається найсолодшим овочем. Відразу допитливі фермери почали...

Експерт розказав, скільки потрібно вкласти в гектар овочів

14564
Не секрет, що потенціал овочевої галузі в Україні далеко не реалізований. Ми і досі щороку імпортуємо десятки і сотні тисяч різноманітних овочів, починаючи із цибулі та часнику і закінчуючи...

Про нас

Сайт "Агрономія сьогодні" - агрономічний довідник для фермерів та агрономів. На нашому сайті ви знайдете інформацію про вирощування, підживлення та захист сільськогосподарських культур.
Маршала Гречка, 13
+38 (044) 494 09 52
office@agronomy.com.ua

Останні новини

Використання матеріалів

Використання матеріалів і новин із сайту видання «Агрономія Сьогодні» дозволяється лише за умови посилання на http://agronomy.com.ua/. Для новинних та інтернет-видань обов'язковим є пряме, відкрите для пошукових систем, гіперпосилання у першому абзаці на процитовану статтю чи новину.